احادیث درباره فلسفه حرمت همجنسگرایی بفرمایید

پرسش :
متاسفانه همجنسگرایی در برخی جوامع شایع شده است. بنده در بعضی روایات که نگاه کردم با عبارت های تندی درمورد این عمل همجنسگرایی مواجه شدم که بیشتر وعده به عذاب شدید بود و تاکید بر حرمت عمل.اما بنده حدیثی پیدا نکردم که در مورد علت و فلسفه حرمت همجنسگرایی مطالبی رو آورده باشد. لطفا تعدادی از احادیث که فقط بحثشان علت و فلسفه حرمت این عمل هست رو بفرمایید.


پاسخ :
خداوند منان در قرآن مجید می‌فرماید: کسانی که برای اقناع غریزه جنسی خود راهی غیر از ازدواج طلب کنند، تجاوزگرند.(1)
همچنین در مذمّت لواط در قرآن از قول حضرت لوط (علیه السلام) به قومش آمده است: آیا در میان جهانیان شما به سراغ جنس مرد می‌روید و همسرانی را که خدا برای شما آفریده است رها می‌کنید؟!‌ شما قوم تجاوزگری هستید.(2)

این رابطه از نظر شرعی کاملا مردود است و هرگز نباید انجام گیرد چنان‌چه در حدیثی از امام رضا (علیه السلام) در فلسفه تحریم همجنس‌گرایی چنین آمده است: فلسفه تحریم مردان بر مردان و زنان بر زنان این است که این امر بر خلاف طبیعتی است که خداوند برای زن و مرد قرار داده (و مخالفت با این ساختمان فطری و طبیعی، سبب انحراف روح و جسم انسان خواهد شد) و به خاطر این است که اگر مردان و زنان همجنس‌گرا شوند، نسل بشر قطع می‌گردد، و تدبیر زندگی اجتماعی به فساد می‌گراید، و دنیا به ویرانی می‌کشد.(3)

- هنگاهی که از حضرت صادق (علیه السلام) در مورد خود ارضائی مى پرسند ، مى فرماید: گناه بزرگى است که خداوند در قرآن مجید از آن نهى فرموده است و استمنا کننده مثل این است که با خودش نکاح (زنا)کرده و اگرکسى را که چنین کارى مى کند بشناسم با او هم خوراک نخواهم شد.(4)
- حضرت امام رضا (علیه‌السلام) می فرمایند:
«وَاعْلَمْ انَّ حُرْمَةَ الدُّبُرِ اعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ الْفَرْجِ لِانَّ اللَّهَ اهْلَکَ امَّةً بِحُرْمَةِ الدُّبُرِ وَ لَمْ یُهْلِکْ احَداً بِحُرْمَةِ الْفَرْجِ»
بدان که حرمت لواط از زنا بیشتر است؛ زیرا خداوند قومی را (قوم لوط) به خاطر عمل لواط هلاک کرد، ولی کسی را برای زنا هلاک نکرد.(5)
- کسى از امام صادق (علیه السلام) سؤال کرد، چرا خداوند لواط را حرام کرده است؟ فرمودند:
اگر آمیزش با پسران حلال بود مردان از زن ها بى‏ نیاز (و نسبت به آنان بى‏ میل) مى‏ شدند، و این باعث قطع نسل انسان مى‏ شد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعى جنس موافق و مخالف مى‏ گشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقى و اجتماعى به بار مى‏ آورد.(6)

ر.ک.در این موضوع به کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب از شهید مرتضی مطهری مراجعه کنید




پی نوشت ها :

1. سوره مومنون،آیه 7
2. سوره اعراف، آیه 80-82
3. وسائل الشیعه، ج۴، ص۲۵۲.
4. حر عاملى، وسائل الشیعه،مؤسسه آل البیت (ع) قم، ۱۴۰۹ هـ ق, ج 18 ص 575.
5.مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۷۶، ص۷۱.
6. حر عاملى، وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۳۳۳، مؤسسه آل البیت (ع) قم، ۱۴۰۹ هـ ق. « أَنَّ زِنْدِیقاً قَالَ لَه (ْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏) فَلِمَ حَرَّمَ اللِّوَاطَ؟ قَالَ مِنْ أَجْلِ أَنَّهُ لَوْ کَانَ إِتْیَانُ الْغُلَامِ حَلَالًا لَاسْتَغْنَى الرِّجَالُ عَنِ النِّسَاءِ وَ کَانَ فِیهِ قَطْعُ النَّسْلِ وَ تَعْطِیلُ الْفُرُوجِ وَ کَانَ فِی إِجَازَهِ ذَلِکَ فَسَادٌ کَثِیرٌ.»

 

http://www.askdin.com/showthread.php?t=60476&p=948103&viewfull=1#post948103