حقوق همجنسگرایان

پرسش:

هنوز مشخص نشده همجنس گرایی یک بیماری قابل درمان است یا یک ویژگی ژنتیکی غیرقابل درمان. اما به هر حال اگر کسی قابل درمان نیست آیا نباید به خواسته او احترام گذاشت؟

در رد این گرایش گاهی گفته میشود چنین چیزی مانع بقای نسل خواهد شد، اما حقیقت این است که تعداد این آدم ها بسیار کم است و مشکلی پیش نمی آورد. این فرد ازدواج نکند یا با همجنس خودش ازدواج کند تفاوتی نمیکند، درهرحال بچه دار نخواهد شد.

 

 

 

پاسخ:

گرایش به جنس موافق یا هم جنس گرایی اقسام متفاوتی دارد، و علل مختلف زنتیکی یا هورمونی یا تربیتی برای آن ذکر شده است.

 

ما در صدد تبیین علمی و ریشه یابی این مسئله نیستیم، اما در هر صورت این ممنوعیت دینی در خصوص مسئله هم جنس گرایی از باب محدود کردن بی دلیل انسان ها نیست، بلکه آنچه که اصالت دارد حفظ انسان ها و جامعه از یک سری آسیب هاست که در ادامه به مواردی از این آسیب ها اشاره میشود.

 

فقط پیش از بیان آسیب ها لازم است نکته ای عرض شود، و آن اینکه باز گذاشتن این مسئله برای هم جنس گرایان حتی اگر اندک هم باشند باز هم این تهدیدات و آسیب ها را به دنبال خواهد داشت. چون اولا برخی از این آسیب ها فردی و جدّی هستند، و ثانیا قانون را نمی شود ناظر به اشخاص خاصی نوشت، بلکه باید قواعد کلّی باشد تا بتوان مردم را نسبت به رعایت آن وادار کرد.

 

اگر هم جنس گرایی برای کسانی که این گرایش را دارند باز گذاشته شود، در حقیقت این مسیر برای عموم مردم بازگذاشته شده و دیگر نمیشود مانع دیگران از ارتکاب آن شد. چون ملاکی برای تمایز انسان ها در همجنس گرایی نیست تا بتوان دیگران را از این کار بازداشت.

 

فارغ از این نکته ای که گذشت، باید توجه داشت تهدید بقای نسل فقط یکی از عواقب همجنس گرایی است، نه تمام آن، این نوع رفتار از زوایای مختلف مردود است، که به چند نمونه اشاره می شود:

 

 

 

1. خلاف طبیعت
حتی اگر تعالیم دین را نادیده بگیریم نگاه به طبیعت زن و مرد نشان میدهد هم جنس گرایی خلاف طبیعت است. جنسیت زن و مرد دو بُعد دارد، یکی فیزیولوژیکی که از آن به sex تعبیر می کنند، و یکی هویت جنسی که از آن به Gender تعبیر می کنند. در بُعد فیزیولوژیکی اگر کسی اصلا بدون نگاه به مقوله دین و فرامین الهی، فقط به فیزیولوژی بدن انسان نگاه کند اذعان می کند که همجنس بازی یک انحراف شدید جنسی است، به بیراهه رفتن جدی و اساسی است! حرکتی خلاف طبیعت و فیزیولوژی انسان است.

 

آلت تناسلی جنس مونث و مذکر متناسب با یکدیگر خلق شده است، تمام فرآیند لازم برای ارتباط آسان و لذت متقابل جنسی و هدفمند (بارداری) و مانند آن در یک خلقت حکمیانه دیده شده است، بیماری ها و مشکلات همجنس بازی چون بیماری های مقعدی و عفونت های تناسلی ناشی از رابطه مقعدی و... را به دنبال ندارد.
از آن طرف هویت جنسی و شخصیت جنسی زن و مرد هم برای یکدیگر جذاب است، طناز بودن زن، ظرافت او، و حتی تُن صدای او تمام اینها برای مرد جذابیت دارد؛ و در مقابل اقتدار و صلابت، استواری و قابل تکیه بودن مرد برای زن مطلوب است.

 

برای هر کسی روشن است که جذابیت های جنس مخالف چه به لحاظ فیزیولوژیک و چه به لحاظ هویت و شخصیت جنسی برای نوع بشر تا زمانی که روانش مشکل نداشته و سالم باشد فوق العاده بیشتر از جنس موافق است.

 

 

 

2. خلاف سلامت فردی
تحقیقات انجمن روانشناسي شرقي که قديمي‌ترين انجمن روانشناسي آمريكاست از کاهش عمر همجنس گرایان حکایت دارد.

 

تحقيقات نشان داده است كه سال‌هاي استعمال دخانيات، عمر معتادان به سيگار را از يك تا هفت سال كاهش مي‌دهد، اما كنكاش‌ها در مورد سن مرگ در نروژ و دانمارك براي همجنس‌گرايان كه به طور قانوني ازدواج كرده‌اند، نشان مي‌دهد رفتار همجنس‌گرايانه، طول عمر را تا 24 سال كاهش مي‌دهد. اين نتايج در 23 مارس در اجلاس سالانه انجمن روانشناسي شرقي توسط دكتر «پل وكرك كمرون» ارايه شد.

 

بنا بر تحقيقات كمرون، زوج‌هاي مرد و زن همجنس‌گرا به طور ميانگين، 24 سال كمتر از زوج‌هاي مرد و زن ديگر زندگي مي‌كنند كه به طور عادي ازدواج كرده‌اند. در دانمارك كه پرسابقه‌ترين كشور در مورد ازدواج همجنس‌گرايان است، از سال 1990 تا 2002 مردان داراي ازدواج عادي به طور ميانگين در سن 74 سالگي فوت كرده‌اند، در حالي كه 561 مرد همجنس‌گرا كه با هم ازدواج كرده‌ بودند، به طور ميانگين در 51 سالگي جان خود را از دست داده‌اند. در اين كشور، زنان مزدوج به طور ميانگين در 78 سالگي مرده‌اند؛ اين تعداد در برابر 91 زن همجنس‌گرايي قرار مي‌گيرند كه در 56 سالگي فوت درگذشته‌اند. در نروژ مردان داراي ازدواج عادي، در 77 سالگي و 33 مرد همجنس‌گرا در 52 سالگي مرده‌اند. حال آن‌كه اين آمار براي زنان مزدوج،81 سال و براي شش زن همجنس‌گرا 56 سال بوده است.(1)

 

 

 

3. خلاف سلامت اجتماعی و خانواده
آنچه یک جامعه را می سازد افراد آن هستند، و این افراد در خانواده ها تربیت می شوند، لذا خانواده و نوع تربیت در آن است که نسل آینده ی جامعه را مشخص می کند...
همجنس بازی علاوه بر اینکه فرزند آوری را با اختلال روبرو میسازد و تهدیدی برای نسل انسان به شمار می رود که به آن اشاره شد، یک آفت جدی در تربیت به شمار می رود، هر کسی فقط به وجدان خودش مراجعه کرده و کودکی و نوجوانی و حتی بزرگسالی خود را به یاد آورد می فهمد که هم نیاز به مادر دارد و هم پدر! هرگز هیچکدام جای دیگری را نمیگیرد.

 

نوع ارتباط و رفتارهای پدر و مادر با فرزند متفاوت است، یکی مظهر عاطفه و ظرافت های رفتاری است، و یکی مظهر صلابت و استواری؛ براستی آیا ثمره چنین تربیتی با ثمره تربیتی بچه ای که هم پدر و هم مادر دارد یکسان است؟ این بدیهی است که حتی بهترین پدر هم جای مادر را نخواهد گرفت، و بهترین مادر هم نمیتواند جای خالی پدر را پُر کند. 

 

 

 

4. خلاف هدف خلقت
هدف از خلقت انسان عبادت و رشد و تکامل است: «ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ»؛ من جن و انسان را خلق نکردم مگر برای عبادت(2) و از آن طرف رشد و تکامل در سایه سختی امکان پذیر است: «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرا»؛ بى‏ترديد با دشوارى آسانى است.(3)
همانطور که انسان برا تقویت عضلات باید وزنه بزند، برای تقویت روح هم باید وزنه روحی بزند، باید ریاضت بکشد، باید با چالش روبرو شود، باید با سلایق و علایقش مبارزه کند، باید از خود گذشتگی کند، باید پا روی نفس بگذارد، به همین خاطر است که گفته میشود زن و مرد مکمل یکدیگر هستند چون هر کدام دیگری را تعدیل می کنند، یعنی در برابر خواست من، یک خواست دیگر هم وجود دارد، یک اراده دیگر هم وجود دارد، و به همین خاطر باید برخی اوقات از خواست و اراده خود گذشت کند.

 

به همین خاطر رابطه با دوستان همجنس بسیار راحت تر از رابطه با همسر است، چون سلایق واحد بوده و تنشی در کار نخواهد بود، اما بودن در کنار جنس مخالف دشوارتر است، از اختلاف نظر بین دیدن فوتبال یا سریال شروع میشود تا اختلافات بزرگتر و عمیق تر که انسان را وادار به تعامل می کند.
بنابراین کسانی که به جای ازدواج پی همجنس بازی می روند یا به جای فرزند آوری دنبال سگ و گربه می روند، رشد و تکامل روحی و معنوی نخواهند داشت.

 

 پی نوشت ها:

1. Cameron, paul, landess, Thomas, Cameron, Kirk, Homosexual Sex as Harmful as Drug Abuse, Prostitution, or Smoking, Psychological Reports, Pennsylvania State Schuylkill
2. ذاریات:56/51.
3. شرح:6/94.

http://askdin.com/comment/1035101#comment-1035101